이제 앞으로 극장 상영은 사라지게 될까?
LARA LETTER

안녕하세요, 라라다방입니다. 지난 몇 주 동안 여행을 다녀오느라 뒤늦은 메일을 보내게 됐어요.😭 여태껏 집콕하다 간만에 찾은 제주도에서, 비도 맞고 늘어지게 바다 구경하며 제철 맞이한 자리물회도 흡입하다가 그만 시간의 흐름을 잊었어요. (자유로움을 열연하는 저의 인증사진을 넣어봤어요.) 그 사이 수도권 코로나 거리두기는 4단계가 됐고, 저는 다시 집에 콕 틀어박혀 있을 예정이지만, 그래도 매주 월요일 구독자님과 함께 읽을 좋은 영어 기사를 들고 올 거예요.😁

라라다방 6호에선 미국 영화 매체 버라이어티의 <넷플릭스와 손잡는 스티븐 스필버그>(Steven Spielberg’s Amblin Partners, Netflix Forge Film Deal in Sign of Changing Hollywood)를 번역했어요. 저도 어릴 적부터 스필버그의 영화들을 보고 자란 터라, 넷플릭스에서도 보고 싶어요. 지금껏 스필버그는 극장 개봉을 하지 않고 바로 스트리밍 공개하는 넷플릭스 같은 플랫폼에 부정적인 입장이었거든요. 이제 스필버그까지 OTT 서비스로 들어오니, 앞으론 극장 상영이 점점 더 줄어들 수도 있어요. 
스필버그의 앰블린 파트너스가 넷플릭스와 계약을 맺다

  넷플릭스가 앰블린 파트너스와 계약을 맺었다. 스티븐 스필버그가 이끄는 영화 스튜디오인 앰블린 파트너스가 매년 넷플릭스 전용의 새로운 장편 영화 여러 편을 만든다는 협약이다. 디즈니 플러스, HBO 맥스 등 다른 경쟁자들이 스트리밍 산업에 치열하게 뛰어드는 지금, 넷플릭스는 영화계의 가장 전설적인 감독 중 한 명과 손 잡은 셈이다.    
  Amblin Partners and Netflix have forged a partnership, one that will see the company headed by Steven Spielberg produce multiple new feature films for the streaming service every year. The pact gives Netflix access to one of the most legendary directors in the movie business at a time when competition in the streaming space is growing fiercer with the launch of Disney Plus, HBO Max and other challengers.

  이는 놀라운 움직임이며, 할리우드의 주요한 변화를 가리킨다. 스필버그는 이전에 부분적으론 넷플릭스에 회의적인 듯 보였기 때문이다. 스필버그는 2019년 아카데미 시상식을 주관하는 미국 영화 예술 과학 아카데미(AMPAS)를 향해 “(극장 상영 없이) 당일(day-and-date) 스트리밍 공개 영화는 오스카 자격을 박탈하라고 강력히 주장했다. 그와 가까운 소식통에 따르면 스필버그는 넷플릭스가 (오스카) 자격을 갖는 것을 반대하고자 노력했다
  The move is surprising and a sign of the major changes taking place in Hollywood, in part because Spielberg has previously been seen as something of a Netflix skeptic. In 2019, for instance, the director reportedly urged the Academy of Motion Picture Arts and Sciences to bar day-and-date streaming releases from being eligible for Oscars. Sources close to the director, however, dispute that Spielberg ever tried to bar Netflix from eligibility. 

  나중에 스필버그는 뉴욕타임즈에 낸 성명에서 넷플릭스의 오스카 수상을 막으려 했다는 사실을 부인했다. 또한, 극장 상영 체험에 관한 지지를 재확인하며 이렇게 말했다.사람들이 자기에게 잘 맞는 어떤 형식이나 패션에서도 오락거리를 찾길 바랍니다. - 큰 화면이든 작은 화면이든, 제게 진짜 중요한 건 멋진 이야기이며, 모두가 그 이야기에 접근할 수 있어야 한다는 사실입니다.” 
  He later clarified his position in a statement to The New York Times, in which he denied he had tried to prevent Netflix from winning Oscars. He also reaffirmed his support for the theatrical experience, while stating, “I want people to find their entertainment in any form or fashion that suits them. Big screen, small screen — what really matters to me is a great story and everyone should have access to great stories.”

  앰블린은 계속 유니버설에 사무실을 둘 것이다. 앰블린은 유니버설과도 제작 계약을 맺고 있다. 협약에 따라 앰블린은 적어도 1년에 영화 두 편 이상을 넷플릭스에서 만들게 된다. 기간은 미정이다. 스필버그가 몇 편을 감독할 가능성도 있다. 넷플릭스는 이 중 몇 편에 자금을 지원할 것으로 보인다. 아직 제목이 정해지지 않은 스필버그의 다음 영화는 넷플릭스의 자금 지원엔 포함되지 않을 것이다. 이 영화는 세스 로건과 미셸 윌리엄스가 출연하고, 스필버그의 자전적인 성년기를 담으며, 유니버설과 제작한다.  
  Amblin will continue to maintain offices on the Universal lot, where the company also has a production pact. Under the deal, Amblin is expected to produce at least two films a year for Netflix for an unspecified number of years. It is possible that Spielberg may even direct some of the projects. Netflix is expected to provide financing for some of these productions. That likely won’t include his next movie, an untitled, semi-autobiographical coming-of-age story with Seth Rogen and Michelle Williams, which is expected to land at Universal.

  넷플릭스 영화는 예산 범위나 장르 요구가 없다. 아마 몇몇 넷플릭스 영화는 극장 상영을 할 수도 있다. 극장에서 상영됐던 <아이리시 맨>이나 <결혼 이야기> 같은 넷플릭스 작품들처럼 말이다. 하지만 이는 사례별로 결정될 것이다.  
  The Netflix movies do not have any budgetary or genre requirements attached to them. They may also receive some type of theatrical release as have other Netflix pics such as “The Irishman” and “Marriage Story,” but that will be decided on a case-by-case basis.

  넷플릭스 공동 대표인 테드 서랜도스와 스콧 스터버는 이번 계약을 성사하는 데핵심 역할을 맡았다. 이들은 넷플릭스에서 오리지널 작품들을 이끈다. 스필버그가 유니버설 경영진으로 있었을 때, 이들은 스필버그와 가깝게 일한 적이 있었다. 미국 최대 규모 에이전시인 CAA는 이 협상에 관해 앰블린 파트너스에 조언했다.
  Netflix Co-CEO Ted Sarandos and Scott Stuber, head of original films at Netflix, who previously worked closely with Spielberg when he was an executive at Universal, played key roles in hammering out the deal. CAA advised Amblin Partners on the negotiations.

  “앰블린에서, 스토리텔링은 우리가 하는 모든 일의 중심에 영원히 있을 것입니다. 그리고 테드와 제가 파트너십을 논의한 순간부터, 우리가 새로운 이야기를 함께 들려주고 새로운 방식으로 시청자에게 다가갈 놀라운 기회를 가졌다는 사실이 아주 분명했습니다.” 스필버그는 성명에서 말했다. “유니버설의 오랜 가족과 더불어 다른 파트너들에게 계속해서 들려주는 이야기와 함께, 우리 영화를 위한 이 새로운 길은, 테드와 스콧과 넷플릭스 팀 전체가 함께 착수하게 되면, 제겐 개인적으로 매우 만족스러울 것입니다.
  “At Amblin, storytelling will forever be at the center of everything we do, and from the minute Ted and I started discussing a partnership, it was abundantly clear that we had an amazing opportunity to tell new stories together and reach audiences in new ways,” Spielberg said in a statement. “This new avenue for our films, alongside the stories we continue to tell with our longtime family at Universal and our other partners, will be incredibly fulfilling for me personally since we get to embark on it together with Ted, and I can’t wait to get started with him, Scott, and the entire Netflix team.”

  앰블린과 넷플릭스는 과거에도 함께 일했다. 앰블린은 원래 파라마운트에서 작업하려 했던 <더 트라이얼 오브 시카고 7>를 코로나19 기간에 넷플릭스에 판매했다. 이 영화는 93회 아카데미 시상식에서 작품상을 포함해 6개 부문 후보에 올랐다. 앰블린과 넥플릭스는 현재 공동으로 브래들리 쿠퍼의 레너드 번스타인에 관한 영화 <마에스트로>를 사전 제작하고 있다.
  Amblin and Netflix have worked together in the past. Amblin produced “The Trial of the Chicago 7,” which was originally set up at Paramount before being sold to Netflix during COVID. It received six nominations at the 93rd Academy Awards, including a nod for best picture. Amblin and Netflix are currently collaborating on Bradley Cooper’s Leonard Bernstein pic, “Maestro,” which is in pre-production.

  “이 새로운 영화 파트너십을 통한 넷플릭스와의 관계를 깊이 함으로써, 우리는 수 년 동안 TV와 영화 모두에서 어마어마하게 성공적인 업무 관계를 구축하고 있습니다.” 앰블린 파트너스의 CEO 제프 스몰은 이렇게 말했다. “넷플릭스는 회원 수가 2억 명이 넘는 글로벌 플랫폼을 만들었습니다. 앰블린의 상징적인 스토리텔링 브랜드를 넷플릭스 시청자에게 전달하기 위해 스콧을 비롯한 그의 뛰어난 팀과 긴밀히 일할 기회를 갖게 돼 매우 기쁩니다.
  “By deepening our ties with Netflix via this new film partnership, we are building on what has for many years been an incredibly successful working relationship in both television and film,” Amblin Partners CEO Jeff Small stated. “The global platform they’ve built — with more than 200 million members — speaks for itself, and we’re extremely grateful to have the opportunity to work closely with Scott and his amazing team to deliver Amblin’s iconic brand of storytelling to the Netflix audience.”
 
  서랜도스와 스터버의 지휘 아래, 넷플릭스는 영향력 있는 주요 영화 감독들과 일하는 것을 주안점으로 삼았다. (넷플릭스와 작업한) 이들 가운데 많은 영화 제작자들이 대형 스크린을 위한 영화를 만들었다. 이런 움직임은 메이저 영화 스튜디오들이 수퍼히어로 영화나 프랜차이즈 요금에 유리하도록, 보다 개인적이거나 색다른 영화들을 포기하고, 점점 더 위험을 기피할 때 이뤄졌다. 이 같은 분위기에서 스파이크 리의 <Da 5 블러드>와 마틴 스코세지의 <아이리시 맨>이 스트리밍 서비스를 통해 선보였다. 영화 스튜디오들이 이들 영화 예산에 난색을 표한 이후였다. 그러는 동안 데이비드 핀처는 최근에 넷플릭스와 다년 계약을 맺었다. 하지만 스필버그는 <쉰들러 리스트><쥬라기 공원> 같은 오스카상 수상작이 담긴 이력서로 현대의 모든 감독들을 압도한다.
  Under Sarandos and Stuber, Netflix has made a point of working with major auteur filmmakers, many of whom made their mark creating movies for the big screen. Those moves have come at a time when major studios have grown more risk averse, forgoing more personal or idiosyncratic films in favor of superhero pics and franchise fare. In this atmosphere, directors like Spike Lee (“Da 5 Bloods”) and Martin Scorsese (“The Irishman”) have set up shop at the streaming service after studios balked at their movies’ budgets, while David Fincher recently signed a multi-year deal with the company. But Spielberg, with his resume of Oscar winners like “Schindler’s List” and blockbusters like “Jurassic Park,” towers over all modern directors.

  “스티븐은 창조적인 비전가이자 리더이며, 전세계 많은 사람들처럼, 그가 만들어낸 기억에 남을 만한 인물들과 이야기가 버티고, 영감을 주고, 깨우치는 과정을 통해, 제 성장기도 형성됐습니다서랜도스는 말했다. “우린 어서 앰블린 팀과 일하길 고대하며, 스티븐의 영화 역사의 이번 장의 일부가 된다는 사실에 영광스럽고 설렙니다.”
  “Steven is a creative visionary and leader and, like so many others around the world, my growing up was shaped by his memorable characters and stories that have been enduring, inspiring and awakening,” Sarandos said. “We cannot wait to get to work with the Amblin team and we are honored and thrilled to be part of this chapter of Steven’s cinematic history.”

  스터버는 말했다. “앰블린과 스티븐 스필버그는 믿을 수 없을 만큼 대단한 엔터테인먼트와 동의어입니다. 그들의 열정과 예술성은 결합해 관객을 사로잡는 동시에 관객에게 도전하는 영화를 만들어냅니다. 스티븐, 제프, 그리고 앰블린 전체와 새로운 종류의 영화를 만들어 다음 세대를 기쁘게 하길 기대합니다.”
  For his part, Stuber stated, “Amblin and Steven Spielberg are synonymous with incredible entertainment. Their passion and artistry combine to make films that both captivate and challenge audiences. We look forward to working with Steven, Jeff and the entire Amblin family on a new slate of films that will delight generations for years to come.”

  앰블린의 최근작은 <그린북> <1917>, <벽 속에 숨은 마법시계>가 있다
  Amblin’s recent movies include “Green Book,” “1917” and “The House With a Clock in Its Walls.”
🍰 hammer out something (끝까지 논의해) 타결하다. 해답을 찾다. 
ex) She played key roles in hammering out the deal. 
그는 계약을 체결하는 데 핵심적인 역할을 했다. 
🍰 auteur 독창적이고 개성 있는 영화감독, 작가주의
ex) French auteur François Ozon never seems to stop working.  

오늘도 라라다방은 여기까지!
구독자님의 의견을 기다립니다🌻
남겨주세요. 무엇이든😍
😺 친구에게도 구독 신청